BANA İYİ GELEN ŞEY İlgini çekebilecek gündemler




Bu soru ne kadar önemliymiş… Yani bu soruyu bir kendine sormak ve sonra kendi başına, sağda solda kimse yokken oturup çatır çutur cevap vermek.
İlla cevapları yapmak zorunda değilim ki!
Hele bir kendi cevabımı kendim vereyim, o bile yeter belki.
Mesela bana bazen tek başıma kalmak çok iyi geliyor. Hem de çok!
Kimsenin gözleri üzerimde olmadığında kendimle kalmak.
Bahçeyle, toprakla uğraşmak müthiş iyi geliyor.
Feci kırıldığım birine, üzüldüğüm bir konuya dair havalara konuşmak, denize anlatmak, bir kağıda o olayın benim için simgelediği şeyin şeklini çizip ocakta yakmak da var mesela.
Evet, o şeyi ocakta yaktım mı, kül olup bittiğine inanıyorum.
Kimsecikler görmediğinde yapıyorum.
Sanırsın mangalda patlıcan közlüyorum. İyi geliyor işte.
Bir şeyler anormal sarpa sardığında adaçayı yakıp kokusunu, dumanını evde dolaştırıp kem göz savmak gibi bir batıl inancım da var. Ama yemin ederim işe yarıyor…
Yonca ‘Külkedisi’

Ne yapmak istiyorum?
Bir de bu soru çok acayip.
Bazen deli dana gibi ne yaptığımı bilmeden, o şeyi yapmayı isteyip istemediğimi düşünmeden yaptığımı ve çok gergin olduğumu fark ettim.
Oysa iki saniyeliğine bir dursam ve ‘Yoncaaa, ne yapmak istiyorsun kızım?’ desem, cevap şak çıkacak ortaya. Ondan sonrası kolay.
İstemeyerek de olsa yapmak zorundaysam, bilinçli bir idare etme kararıdır derim, dayanırım.
Ya da, yok abi olacak gibi değil, yapamayacağım gibiyse, bir şekilde uygun dille dile getirmeye kafa yorabilirim.
Her iki şekilde de deli dana olmam ona eminim.
Yonca ‘Danacık’

Yorumlar